Adresonderzoek

U kunt een adresonderzoek aanvragen als u eigenaar, huurder of medebewoner bent van de woning. U kunt een adresonderzoek ook weer intrekken.

Hoe werkt het?

U kunt in de volgende gevallen een adresonderzoek aanvragen bij de gemeente:

  • Iemand staat op uw adres ingeschreven die er niet woont.
  • Iemand heeft een briefadres op uw adres en u kunt die persoon niet meer bereiken.
  • Iemand heeft een briefadres op uw adres en u wilt uw toestemming voor het briefadres intrekken.
Wat heb ik nodig?
  • Uw geldige identiteitsbewijs.
  • Bewijs dat u eigenaar of huurder bent van de woning, bijvoorbeeld een koop- of huurcontract.
  • Weet u om welke persoon het gaat? Geef dan ook de naam, geboortedatum en telefoonnummer van deze persoon door.
Hoe lang duurt het?
  • Een adresonderzoek duurt maximaal 12 weken.
  • U krijgt bericht over de uitslag van het onderzoek.
  • De gemeente kan na het onderzoek iemand uitschrijven of inschrijven op een nieuw adres.
Direct online regelen

De gemeente Wassenaar werkt met DigiD. Wilt u meer weten of een DigiD aanvragen? Kijk dan op www.digid.nl

De gemeente Wassenaar werkt met eHerkenning. Wilt u meer weten of een eHerkenning aanvragen? Kijk dan op www.eherkenning.nl.

DigiDVerzoek tot adresonderzoek met DigiD

eHerkenningVerzoek tot adresonderzoek met eHerkenning

Heeft deze informatie u geholpen?