Het Sociaal Team Wassenaar helpt u de weg te vinden als u advies, informatie, ondersteuning, hulp of zorg nodig heeft. We proberen iedereen zo goed mogelijk te helpen. We horen graag van u of dat lukt. En zo niet, wat er beter kan. U kunt op verschillende manieren meedenken:

Direct contact met het Sociaal Team

U kunt altijd direct contact met ons zoeken en laten weten wat u heeft ervaren. We willen daar graag van leren, zodat we u in de toekomst beter kunnen helpen.

Contact Sociaal Team

Adviesraad Sociaal Domein

De Adviesraad Sociaal Domein geeft advies aan de gemeente over de onderwerpen Jeugd, Werk en Zorg. Soms vraagt de gemeente de Adviesraad om advies en soms geeft de raad ongevraagd advies. De raad doet dit namens inwoners van Wassenaar.

Wilt u een fijne of minder fijne ervaring delen? Dan kunt u een e-mail sturen naar info@asdwassenaar.nl.

Meer informatie vindt u op de website van de Adviesraad Sociaal Domein.

Cliëntenraad Werk en Inkomen

Heeft u contact met gemeente over werk of geld, zoals over een bijstandsuitkering, weer gaan werken of hulp bij schulden? En vindt u dat contact niet prettig of duidelijk? Laat het dan weten aan de Cliëntenraad Werk en Inkomen. Stuur een e-mail naar clientenraad@wassenaar.nl.

De Cliëntenraad Werk en Inkomen doet 2 dingen:

  • De raad kan u vertellen welke personen of organisaties u kunnen helpen in uw situatie.
  • De raad verzamelt klachten over hetzelfde onderwerp. Als het er veel zijn, geven ze advies aan de gemeente over hoe die de situatie kan verbeteren.

Wat is de Cliëntenraad?

De Cliëntenraad komt op voor mensen die recht hebben op een bijstandsuitkering en mensen met een laag inkomen. Ook geeft de Cliëntenraad advies over hoe de gemeente afspraken en regels beter kan uitvoeren.

De Cliëntenraad overlegt regelmatig met de wethouder en heeft contact met de gemeenteraad.